onsdag den 14. juli 2010

Google Buzz er New Black - at loese et problem, at Google Wave Kunne ikke


I dag annoncerede Google Google Buzz. Se video:



Figuren nedenfor viser den spektakulære vedtagelsen Googles undladelse af Wave som et selvstændigt produkt. Dette blev forudsagt af en masse mennesker, herunder mig selv. Som Anil Dash udtrykker det Google Wave ikke hjælpe med at løse en \ "weekend-størrelse problem \".



Ud over det indlysende komplekse tekniske udfordringer der er tre forskellige vedtagelsen barrierer med Google Wave og Google Buzz har kapacitet til at overvinde disse:
Uadskillelige container, indhold og samarbejde: ændre folks adfærd er meget vanskeligere end at opfinde eller forny en killer-teknologi. De fleste af de mennesker, der stadig foretrækker at holde samarbejdet fortsatte adskilt fra indholdet eller ikke har varet på alle. Enkelt opgave systemer såsom email, Wiki, og instant messaging er meget effektive, fordi de gør én og kun ting rigtig godt uden forvirring. Google Wave er et stærkt container, hvor Google eller andre kan bygge videre samarbejde kapacitet, men ikke giver en mulighed for brugere at holde indholdet er adskilt fra samarbejdet fører til forvirring og bliver en vedtagelse barriere.
Google Buzz synes ganske enkelt at løse dette problem ved jernbanetransporten skal tages alvorligt på eksisterende system, at folk allerede kender - e-mail. Google Buzz er en opt-in-system, hvor brugerne kan udvide og berige deres erfaringer imod at bruge et helt andet værktøj.
Mangler klar værdi proposition: Google Wave er helt klart en swiss kniv med åbne API'er for udviklere at skabe killer applikationer. Hidtil har ansøgninger, udnytter Google Wave komponenter er niche og løse meget specifikke ekspert system problemer. Dette udvander den samlede værdi proposition af en standalone værktøj.
Google Buzz er designet til at løse et problem i en veldefineret \ "social \" kategori. Folk allerede ved hjælp af andre sociale værktøjer og Google Buzz nødt til at fremhæve værdien proposition ved at integrere den sociale erfaringer i et værktøj, som har meget klare værdi proposition modsætning Google bølge, der forsøgte at genskabe den værdi. Google Buzz hjælper brugere automatisk ved at finde og viser billeder, videoer, statusopdateringer osv., og forventer ikke brugerne til at gå gennem en langvarige oprettet proces.
Mangel på en killer indfødte Mobil: Dette er en indlysende. Google Wave virker på iPhone og på nogle andre telefoner, men det er ikke naturligt hjemmehørende, og de erfaringer, der er klodset i bedste fald. Når du udvikle et nyt værktøj hvor omkring faktisk løftestangsvirkningen en mobil platform i stedet for simpel portering det. En telefon giver dig en masse mere end en simpel operativsystem for at køre din ansøgning på.
Google anerkendt dette og Google Buzz vil være mobil-aktiverede fra dag et, udnytter location-bevidsthed blandt andet. Jeg håber, at mobile oplevelse ikke er den samme som den web erfaring og rent faktisk gør folk ønsker at bruge den på telefonen.
Du kan hævde, at grunden til Google Buzz vil være anderledes, da Google har haft en chokolade box sort værktøjer før Google Buzz - Latitude, Profile, Gmail, Wave og så videre. Jeg tror, at det drejer sig om den rigtige oplevelse, der passer til forbrugernes behov i deres foretrukne miljø og ikke et stykke teknologi, der løser en standalone problem. Hvis det gøres ret Google Buzz behøver potentiale til at give Facebook, Twitter, Foursquare, og Gowalla køre for pengene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.